Na goede & slechte tijden; Een paar dagen Vakantie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marloes Bok - WaarBenJij.nu Na goede & slechte tijden; Een paar dagen Vakantie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marloes Bok - WaarBenJij.nu

Na goede & slechte tijden; Een paar dagen Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Marloes

30 September 2015 | Ghana, Accra

Hoi Hoi,

De allerlaatste dagen in Afrika zijn aangebroken en daarom gaan we genieten van onze welverdiende vakantie! Na veel uitdagingen, ervaringen, gebeurtenissen en leuke en minder leuke momenten, kan ik toch zeker wel zeggen dat ik deze reis nooit had willen missen.

Heel ons dag en nachtritme is hier omgedraaid de afgelopen tijd. We gaan hier op kindertijd naar bed en worden voor het licht wakker. Het is hier namelijk volgens de buurt normaal om vanaf half 3 snachts met duren te gooien, buiten te gaan vegen, te roepen en eten te gaan koken. Of als dit het niet is horen we het gemekker van geiten of gezang van de moskee ieder uur voorbij komen. Hahaha. Zo krijg je dus van die uitspraken dat je zegt tegen elkaar; ik schiet ze af met een buxus als ze nu niet stil houden, er zijn ook mensen die willen slapen op deze tijden. En dan ligt Ashley helemaal dubbel van het lachen omdat het een "buks" is.

Afgelopen week zijn we samen met onze Nederlandse huisgenoot naar Kintampo gegaan om de watervallen te bekijken! Ze waren verdeeld in 3 aparte watervallen. Dit was een leuk en gezellig dag tripje.

Maar er is een tijd van komen en van gaan. We hebben afscheid moeten nemen van ons 2e gastgezin in Tamale na 4 weken daar te hebben gewoond als een hechte familie. We hebben ze weer enorm blij kunnen maken met een volle bak cadeautjes. En natuurlijk hebben we savonds een gezellige pannenkoeken party gehouden! Super leuk om die kindjes te zien smullen van een (Hollandse) pannenkoek. Het afscheid was daar in tegen een stuk moeilijker. Je bouwt echt een band op met die mensen en leeft toch een paar weken samen! Ik ga ze zoooo missen. Me kleine lieve vriend & die schattige meiden. Nog even lekker geknuffeld en daarna snel de tranen wegvegen voor vertrek. Wel hebben we zelf ook hele leuke cadeautjes gehad van onze gastmoeder en oma. Een gigantische lap stof om nog iets van te laten maken of gewoon als omslagdoek & 2 Ghanese armbandjes!

Nou toen was het tijd om te gaan. Wat ga je doen bij 3,5 uur vertraging op een vliegveld, moe & zere billen van de stoelen te hebben; Je word super melig en gaat naar foute muziek luisteren! Waarop mensen je hier natuurlijk heel raar aankijken van doe normaal. Haha. Vanwege de vertraging kregen we drinken en biscuits aangeboden. Maar nu begrijpen wij waarom dat ze dat gratis weggeven. De Sprite had een hele rare smaak en ik vertrouwde het niet helemaal dus controleerde de datum. En jahoor, het drinken was van 2014! Wij kwamen uiteraard niet meer bij van het lachen en maakte als grapje; heb je al een voedselvergiftiging gehad, willen ze me nu ook nog dood hebben? Hahaha. Maar al met al uiteindelijk i.p.v. half 2, gingen we toch echt rond 5 uur de lucht in en vlogen we in een uurtje naar Accra. Dan denk je even snel een vliegtuigje te pakken i.p.v. 13 uur de bus maar dat gaat niet zonder wat kleine probleempjes! Maar ach, zo hebben we ook weer eens een binnenlandse vlucht meegemaakt.

Deze allerlaaste week hebben we 1 nachtje in het Pink Hostel overnacht en gaan we nu heerlijk nog 3 daagjes genieten in een Hotel. Wat is het hier een wereld van verschil. Ik voel me ineens een prinses! Toen we aankwamen in het hotel dacht ik echt: Halleluja! In onze kamer kunnen we rond dansen zo groot en we roepen constant tegen elkaar; oh wat is dit lekker, oh wat is dit fijn. Eindelijk een normale en schone douche! Ik voelde me echt herboren en weer helemaal fris. Dus echt even heerlijk gaan relaxen en me hoofd leegmaken!

De laatste dagen gaan super snel voorbij maar wat ben ik blij als ik alle mensen thuis weer kan zien! Donderdag avond vliegen we weer terug naar ons eigen koude landje en hebben we al onze spullen weer netjes in onze backpacks ingepakt!

Tot in Nederland lieve volgers!
Xxx Marloes.

  • 30 September 2015 - 09:53

    Manon - Activity Int.:

    Wat is de tijd bizar snel gegaan zeg.. Het zit er al bijna weer op! Geniet nog lekker van de laatste dagen relaxen. Veel groetjes uit NL, Manon - Activity Int.

  • 30 September 2015 - 10:10

    Hanny:

    Hoi Marloes, ik heb genoten van je verhalen. Nog even lekker relaxen, en alvast een goede reis gewenst!

  • 30 September 2015 - 10:34

    Berry TK:

    geniet en kom veilig thuis!
    gr
    Berry TK

  • 30 September 2015 - 12:37

    Riet :

    Hallo schattie, blij dat ik je snel weer kan zien in levende lijve!

  • 30 September 2015 - 20:55

    Anita:

    Hey Marloes, wij zijn blij dat je weer vlug naar Nederland komt, we hebben je gemist.
    nu nog even lekker genieten van je vakantie.
    tot gauw xxx
    Eric en Anita

  • 01 Oktober 2015 - 22:13

    Rita:

    Goede reis en tot vrijdag xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 5442

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 02 Oktober 2015

Mijn reis naar Ghana

Landen bezocht: