Mijn eerste weekje in Ghana. - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Marloes Bok - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekje in Ghana. - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Marloes Bok - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekje in Ghana.

Blijf op de hoogte en volg Marloes

08 Augustus 2015 | Ghana, Cape Coast

Hallo lieve volgers,

Wat is het super leuk om al die reacties te lezen op mijn eerste verslag. Dat doet me echt goed! Dankjewel.

Na 1 weekje hier begint alles een heel klein beetje te bezinken. Wennen kan ik nog steeds niet want er is zoveel te zien en mee te maken hier dat je het niet kunt begrijpen of geloven. Echt een bizarre wereld!

Woensdag zijn we vanuit Accra aangekomen in ons gastgezin. Super spannend. Na een reis van 2 uur in een trottro "busje" kwamen we aan in Swedru. Ik dacht echt; Nu moeten we alles alleen gaan doen en worden we aan ons lot overgelaten! Weer een heel andere stad als Accra. Ons huis ligt echt off road dus we gaan hier onze kuiten goed trainen en dus veel wandelen. Haha. Echt wel een heel aardige familie en een leuk gezin met 2 kindjes van 3 en 6. En wow wat een groot appartement voor in Ghana. Mijn Ghanese moeder houdt gelukkig wel wat rekening met ons kwa eten enz. Dat is wel super fijn! Want volgens mij raak ik never nooit gewend aan dit eten. Haha.

We gaan vanaf maandag starten in het eerste ziekenhuis in Swedru. Ben ontzettend benieuwd naar alles. We moeten eerst 20 min lopen om naar de doorgaande weg te komen en dan nog een taxi van ongeveer 10/15 min rijden naar het ziekenhuis. Tijdens onze oriëntatie zagen we al dingen die we in Nederland nooit zo zouden doen en ik denk dat we echt bizarre dingen gaan zien en meemaken. Zo was er bijv. een vrouw midden in een zaal met 5 of 6 andere vrouwen aan het bevallen, letterlijk alleen achter 1 gordijntje met 1 muur ertussen. Om in het ziekenhuis te mogen werken moeten we een speciaal zusters jurkje aan, deze zijn de mensen hier nu voor ons helemaal aan het maken met een gigantische lap stof. Ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien.

Nu nog een vrij weekendje & zijn we voor de 1ste keer zelf erop uit gegaan. Samen een trottro, taxi's en op zoek naar een slaap plek. Zitten nu in een krokodillen hostel in Cape Cost. Alleen geen enkele krokodil te zien. Hahaha. Gisteren zijn we in een nationaal natuur park in Kakum geweest. Zeik nat geregend maar wel 1 angst overwonnen; Over een aantal touw bruggetjes lopen op 250 meter hoogte. Nou ik kan jullie zeggen dat is echt dood eng en hoog!

Ik hoop snel jullie weer wat meer te kunnen vertellen want iedere dag maak ik wel iets mee wat ik graag zou willen delen maar dan zijn jullie uren aan het lezen. Dat ga ik jullie natuurlijk niet aan doen. Haha.

Heel veel lieve groetjes vanuit Ghana en tot snel weer. Xxx Marloes.

  • 08 Augustus 2015 - 12:12

    Riet:

    Wat een geweldig verhaal! Heel veel succes en doe voorzichtig!
    We hopen snel weer van je te horen!

    Dikke kus ome John en tante Riet

  • 08 Augustus 2015 - 12:18

    Carola:

    Hoi Meisie,
    Mooi verhaal en ik heb ook nog geappt. Vind het fijn om van je te horen. Tot gauw XXX mama

  • 08 Augustus 2015 - 12:18

    Manouk:

    Geweldig verhaal om te lezen en verheug me alweer op een nieuw reisverslag of gezellig even te appel. X
    Top dat je een angst hebt overwonnen en ook dat is weer een leuke ervaring!
    Ben benieuwd naar jullie zuster jurkjes

  • 08 Augustus 2015 - 12:52

    Rita :

    Ik ben echt onder de indruk en vind het superleuk om je zo te volgen. Fijn dat jullie een leuk gastgezin hebben. En dapper om in een krokodillen hotel te stappen !. Ben ook benieuwd naar het ""zuster""jurkje. Misschien wel een leuk modelletje om later bij de thuiszorg te introduceren, Veel plezier en succes maandag op de eerste ""echte"" werkdag. Groetjes van ons allemaal.

  • 08 Augustus 2015 - 13:12

    Eric En Anita:

    Hè kanjer, geweldig verhaal van joude eerste ervaringen in Afrika.
    Volgens ons komt het helemaal goed met jou in Ghana.
    Hou ons allemaal op de hoogte en geniet van deze tijd.
    xxx.

  • 08 Augustus 2015 - 13:33

    Angelique:

    Hey gaaf dat je het nu een beetje naar je zin gaat krijgen.
    Leuk dat je de omgeving ook wat gaat verkennen.
    Wat een bofkont dat ze wat rekening houden voor jullie met het eten. wordt het misschien toch nog eetbaar.
    Heel veel succes in het ziekenhuis met je mooi jurkje, stuur maar een leuke foto ervan.
    Enjoy your trip
    En wat gaat het toch snel de eerste week zit er al op!!!

  • 11 Augustus 2015 - 09:49

    Marjon De Groot:

    Ha Marloes, wat leuk jou zo te volgen! Kijk alweer uit naar het volgende verslag. Vele groetjes van de buurtjes uit Ammerzoden.

  • 15 Augustus 2015 - 17:39

    Anita:

    Hey meissie,leuk om je verhalen te lezen,ben je niet zover weg..
    geniet van deze ervaring, die zul je niet gauw meemaken
    tot het volgende reisverslag
    Anita xxxx

  • 18 Augustus 2015 - 17:50

    Sanne Vd Bosch:

    Hoi Marloes,

    Wat leuk om jouw verhalen zo te lezen!
    Geniet van deze mooie tijd en veel succes in het ziekenhuis!

    Groetjes,

    Nik en Sanne

  • 20 Augustus 2015 - 13:33

    Ria Pennings:

    Hoi Marloes en vriendin,
    Wat heb jij een avontuur daar zeg. Ik had van Rika dit mailadres gekregen, omdat ik naar jou vroeg tijdens
    de voetbalwedstrijd van LUUK en EDWIN, ik ben nl.de moeder van Edwin.
    Het lijkt me heel apart dit mee te maken.
    Marloes ik blijf je een beetje volgen en heel veel succes verder ook je vriendin.
    Groetjes uit een zonnig Rosmalen.
    RIA

  • 20 Augustus 2015 - 18:23

    Gerla Van Vugt:

    Nou Marloes, ik hoorde van je moeder dat je heel wat meemaakt in Ghana, wat een andere wereld dan Nederland. Sterkte en ik zal je blog doorgeven zodat studenten op school ook mee kunnen lezen als ze willen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 5432

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 02 Oktober 2015

Mijn reis naar Ghana

Landen bezocht: