Het eerste verslag van een bijzondere reis. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marloes Bok - WaarBenJij.nu Het eerste verslag van een bijzondere reis. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marloes Bok - WaarBenJij.nu

Het eerste verslag van een bijzondere reis.

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 Augustus 2015 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Hier dan mijn eerste verslag vanuit Ghana. Na een moeilijk afscheid op schiphol, zijn we aan ons avontuur begonnen. We hebben een rustige vlucht gehad met af en toe wat turbulentie. We kwamen aan in het Pink Hostel waar we onze introductie week hebben, dit was ook al een avontuur. We slapen op een kamer met 5 stapelbedden en de eerste nacht met 3 andere buitenlandse meiden. Erg apart. Na verhalen denk je voorbereid te zijn, maar dit is echt allemaal anders als je er middenin zit. We kwamen s'avonds aan en er is hier veel armoede. Mensen lopen s'avonds over straat en vragen constant om geld of eten. Best eng voor zo'n eerste avond! Na 1 dag ben je er al wel een beetje aan gewend. We zijn inmiddels 1 dag op pad geweest met de partner organisatie SYTO. Zo hebben we al het een en ander gezien van Accra en ook op plekken geweest waar ik uiteraard never nooit zelf heen zou gaan! Zo vragen mensen op een markt constant of je iets wil kopen enz. Je wordt er letterlijk gek van! Ook in een haven geweest waar mensen veel in krotten wonen en kinderen ontzettend enthousiast zijn dat ze een blanke zien en dus veel aan je hangen en je armen + benen vast pakken. We blijven tot Donderdag in het Pink Hostel en dan gaan we richting ons eerste gastgezin in Swedru. Erg benieuwd naar hoe het daar is. Hier is het al overleven. Haha. Ik had nooit verwacht dat het zoveel met me zou doen, maar ik moet soms veel slikken en af en toe met me ogen knipperen. Ik zal er maar aan moeten wennen en dit zal beter worden als ik meer gewend ben. (Hoop ik). 1 ding is zeker; ik ga dit nu al mijn hele leven lang nooit meer vergeten.

Het is zo ontzettend veel wat we op anderhalve dag al gezien hebben en meemaken dat het te veel is om jullie erover te vertellen maar zo krijgen jullie toch een klein ideetje van hoe het hier is.

Ik ga er een einde aan breien en hopelijk hebben we na donderdag nog steeds af en toe wat internet zodat ik nog meer verhalen met jullie kan delen. Nog even geen foto's voor jullie want hier kennen ze niet echt goede verbinding van wifi. Haha.

Hele lieve groetjes en een dikke kus aan de mensen thuis. Xxxxxx Marloes.

  • 03 Augustus 2015 - 06:43

    Riet :

    Lieve Marloes,

    Ga ervoor!!!! Je kunt!!! je bent een TOPPER!!!

    Tante Riet xxxxxx

  • 03 Augustus 2015 - 09:48

    Hanny:

    Hoi Marloes,
    Wat veel indrukken in een paar dagen goed verwoord! Ben benieuwd naar het vervolg. Groetjes uit Hedel.

  • 03 Augustus 2015 - 14:12

    Carola:

    Nou meid, ik vind het ook fijn om lekker even met je te app
    ga er iets van maken en we houden contact.

  • 03 Augustus 2015 - 16:01

    Rita Hoogma:

    Hoi Marloes, Leuk zo'n verslag kunnen we je toch een beetje volgen. De indrukken zullen idd gigantisch zijn maar ik vermoed dat er ook nog vele zullen volgen. Hopelijk heb je straks bij het gastgezin of op het werk ook af en toe internet zodat we je kunnen blijven volgen. Groetjes Rita

  • 03 Augustus 2015 - 19:18

    Oma:

    hoi Marloes
    ik heb je verslag gelezen, dat is al heel wat, wat je allemaal gezien en mee gemaakt hebt.ik heb ook jou smsje op de telefoon van opa jan gelezen
    ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten al die ellende, want anders ga je er zelf onder door.
    toy toy toy vrouwke je kunt het, ik hoop nog veel van je te horen
    heel veel liefs en een knuffel van mij Oma

  • 05 Augustus 2015 - 23:28

    Ria De Grouw:

    Hey Marloes,
    Wat een belevenissen in zo n korte tijd! Mooi beschreven. Zo verschillend van hier! Hoop dat je WiFi treft zodat we hier jou ervaringen kunnen volgen. Petje af voor jou.

  • 08 Augustus 2015 - 11:10

    Iemkje:

    Hey troeleke,
    ik hoop dat het goed met je gaat, je weet dat ik het kei-stoer van je vind! Ik hoop dat je met al die heftige indrukken kunt omgaan, maar ik hoop ook dat je er NIET aan zult wennen en blijft slikken en met je ogen blijft knipperen. Want teveel mensen zijn er wel aan gewend en draaien het hoofd er van af.
    ( en hierin ben ik net zo goed niet beter dan een ander )
    Daarom: hou vol en geef ons allemaal straks maar een flinke draai om onze oren als je weer thuis bent!
    Ik hoop snel weer te lezen hoe het met je gaat.
    Veel liefs, Iemkje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 5435

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 02 Oktober 2015

Mijn reis naar Ghana

Landen bezocht: