Bijna op de helft van onze reis. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marloes Bok - WaarBenJij.nu Bijna op de helft van onze reis. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marloes Bok - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft van onze reis.

Blijf op de hoogte en volg Marloes

30 Augustus 2015 | Ghana, Accra

Hooooi,

Even een klein verslagje tussendoor. Ik heb de laatste daagjes niet zoveel meegemaakt en lekker geluierd. Soms is dit ook wel eens nodig. Haha.

Het afscheid bij ons eerste gastgezin was erg raar. Je leeft toch 3 weken bij iemand in huis. Wat kan een mens toch veel troep maken in 3 weken tijd. Er was een hoop in te pakken en schoon te maken. We hadden een leuke mand gemaakt met spulletjes die ze daar nodig hebben of goed konden gebruiken als afscheidscadeau. Deze hebben we op de laatste avond gegeven aan onze gast ouders. Ze waren er super blij mee! Wat wel echt jammer was, was dat we de kinderen niet meer gezien hebben & daar dus geen afscheid van hebben kunnen nemen. Ook hebben we een gigantische koffer vol met verbandmaterialen, middelen en medicijnen kunnen overhandigen aan het Ziekenhuis in Swedru d.m.v. ons sponsorgeld!

We zijn nu dus een weekendje in Accra en vertrekken morgen ochtend met de bus richting Tamale voor het tweede deel. Een nieuw gastgezin, andere cultuur / geloof, een nieuwe stad en een nieuw ziekenhuis! Erg spannend weer maar heb er zin in. De busreis gaat waarschijndelijk al een uitdaging apart worden want we gaan er ongeveer 13 uur over doen. Ook hebben we begrepen dat je om de 2 uur een toilet stop hebt want er is geen toilet aanwezig in de bus. Naar mate we richting het noorden gaan blijken de toiletten steeds minder "toilet" te worden. Hahaha.

Nog 1 nachtje en we zitten op de helft. Sommige weken/dagen zijn voorbij gevlogen en soms zit je de klok hier echt vooruit te kijken! Maar wat ben ik blij dat ik deze stap heb genomen ondanks dat we soms tegen elkaar zeggen; uh, waarom hebben we dit ook alweer gekozen?

Wel hebben we dit weekend eindelijk even kunnen genieten van "luxe" eten, na al dat Ghanese eten was ik er echt aan toe. We kregen via iemand van de organisatie te horen dat hier een Italiaans restaurant was. Nou je geloofd het nooit: Dit is echt een droom paleis! Je kunt er van alles eten. Bijv. Pizza's, Pasta's, Burgers, Tiramisu, Diverse toetjes en Italiaans schepijs. Je ziet hier dus echt een hoop blanke mensen en in Ghanese ogen is dit een plek voor rijkere mensen.

Verder hebben we nog even gezellig kunnen skypen, bellen en appen met het thuisfront & kunnen we er weer tegen aan voor de laatste weekjes! Ondanks alles is het toch nog een redelijk verslag geworden. Haha.

Doeeeeei.

• 30 Augustus 2015 - 13:31

Rita:

Hoihoi, wat een scheetjes. En die in de ""rugzak"" zou je natuurlijk zo mee willen nemen. Geniet nog van het luie weekend en heel veel succes met het vervolg van de reis. Groetjes xxx

• 30 Augustus 2015 - 14:56

Manouk:

Super om weer een verslag te lezen en leuke foto's. Vond het ook leuk om even met je te skypen. Succes bij het andere gastgezin en in het andere ziekenhuis.
    Ook mooi dat je het ziekenhuis en je gastgezin iets moois en bruikbaars hebt kunnen geven.
    Kus xx

• 30 Augustus 2015 - 15:47

Iemkje:

Respect hoor, Marloes. En wat een stralende foto van jou met dat prachtige kind op je rug!!
    Heel veel succes voor de tweede helft!
    Dikke kus van ons allemaal!

• 30 Augustus 2015 - 17:38

Eric En Anita :

Ongelooflijk dat jij helemaal naar Afrika reist om een pizza te eten. Dat maak je alleen met jou mee.
    We hebben de foto's gezien en die zijn geweldig. Ook fijn om je ff aan de telefoon gehad te hebben en te horen dat het goed met jullie gaat. Maak er nog een prachtige en memorabele tijd van. xxx

• 30 Augustus 2015 - 19:17

Oma En Opa Jan:

Hoi Marloes
    ik vond het fijn om je gisteren even aan de telefoon te hebben bij mama
    fijn dat je eindelijk weer eens lekker hebt kunnen eten bij de italiaan
    ik ben benieuwd hoe het bij je nieuwe gastgezin is en in het ziekenhuis.
    gelukkig zit de grootste helft erop.
    ik hoop gauw weer wat van je te horen en veel succes voor de komende weken
    groetjes veel liefs en een knuffel van ons
    Oma en Opa jan

• 30 Augustus 2015 - 22:29

Ilse:

Heee Marloes en Ashley,

wat onwijs leuk om steeds jullie verhalen te lezen.
    ik had t nog met chantal over, dat we nieuwsgierig waren naar jullie verhalen. inmiddels alle verhalen gelezen en blijf ik toch steeds weer op de hoogte!
    Knap wat jullie daar allemaal doen en inzetten voor t ziekenhuis!
    jullie mogen trots zijn op jezelf!
    Succes nog de laatste weken en vooral genieten van de mooie momenten samen
    lekkere burger en pizza trouwens overtreft t het zusje ? haha